13. září 2014

Favs: Books

V dnešním díle svých oblíbenců bych vám chtěla prozradit názvy svých oblíbených knih. Čtu ráda, ale ne tak často jak bych si přála, pokud však mám chvilku klidu jen pro sebe ráda si lehnu do postele a s hrnkem čaje zdolávám stránku po stránce. Tak tedy jdeme na to.

Začnu knihami, které jsem měla ráda když jsem byla mladší, dejme tomu kolem deseti let, mezi moje top patřily:

1. Všechny z edice Klukům vstup zakázán! Jen pro čarodějnice od Thomase Breziny
Jen doma jich mám 6 a mnoho dalších jsem měla půjčených i z knihovny. Knížky jsou to nenáročné, většinou kolem 150 stran, což se dá při opravdu intenzivním čtení zvládnout za den. Příběhy jsou o dvou nevlastních sestrách, které mají čarodějné schopnosti a mají svůj dům kam je odepřen přístup klukům. Své schopnosti ale nemohou používat jen tak a jejich používání je přivádí do strastiplných a vtipných situací.

2. Alice a... Dóóóst dobrá partička: Karen McCombienová
Opět nenáročná knížka, která vypráví o teenagerce Alici a její partě kamarádů se kterými zažívá různá dobrodružství. Kromě této jsem z edice Alice a ... četla i jiné a jsou stejně poutavé.

3. Witch EXPEDICE - Svět ulity; Hrad Jednorožec: Eva Carvani
Teď se holky přiznejte, která z nás někdy nečetla knihu nebo alespoň komiks o partě holek Witch? Tyto dvě knížky jsou opět nenáročné a měla jsem je hodně ráda a ráda jsem je četla. Obě vypráví o dobrodružstvích, která prožívá 5 hrdinek s nadpřirozenými schopnostmi. 

4. Deník malého poseroutky: Jeff Kiney 
Nejjednodušší knížka co může existovat, ideální pokud čtení moc neholdujete. Minimálně půlku každého dílu zabírají obrázky takže opravdu nenáročná knížka. Navíc je psána jako deník, takže všechno je většinou psáno po malých odstavcích. Kniha je vhodná i pro kluky, protože hlavním hrdinou je Greg, který se musí poprat s pubertou a ne všechny události jdou podle jeho plánu. 

5. Čtyři kamarádi v akci - Když zavyje pes ze záhrobí: Thomas Brezina
Pro milovníky záhad skvělá knížka, která jak už název napovídá, vypráví o čtyřech kamarádech, kteří řeší záhady a pokaždé se jim všechny případy podaří vyřešit. Tato knížka je pouze jedna z celé série Čtyři kamarádi v akci a jako u ostatních knih, mám i těchto načtených dost z knihovny a opravdu můžu vřele doporučit. 

Teď už se přesunu ke knížkám, která mám ráda teď v pozdějším věku. Popravdě sérií "Čtyři kamarádi v akci" zahořela moje láska k detektivkám, která trvá dodnes. Detektivky vyloženě vyhledávám, ale nepohrdnu ani jinými žánry. Důležitý je pro mě spád děje a styl jakým daný autor píše, protože i skvělý příběh napsaný pro mě "blbě" jednoduše nepřelouskám. Ale už se moc vykecávám, tak jdem na knížky:

1. Peggy Sue a strašidla - Den modrého psa: Brussolo
Knížka, kterou jsem nevěděla jestli zařadit sem nebo už do předchozí části. Podle mě je to pohádka s fantasy námětem, který, dle mého, asi nebude pro mladší děti, spíš až kolem těch čtrnácti, patnácti. Knížka je to pěkná a se zajímavým dějem.

2. Vzdálená ozvěna: Val McDermidová
Detektivka, která je psaná stylem "Odložené případy". První polovina se odehrává v roce 1978 a druhá půlka v roce 2003. Mně se četla dobře, ale četla jsem ji poměrně dlouho. Příběh vypráví o vyšetřování staré vraždy a pokud vás zajímá jak vyšetřování dopadne tak si knížku přečtěte :).

3. Kočka, která sklidila aplaus; Kočka, která se zbláznila; Kočka, která zbožňovala sýr: Lilian Jackson Braun
3. díly detektivek, která vypráví o novináři a jeho dvou siamských kočkách, z nichž jedna má nějaký šestý smysl pro řešení záhad. Příběhy jsou to poutavé, prokládané pasážemi z obyčejného života.

4. Dívčí parta - Žárlivost aneb to si vypiješ!: Lisi Harrison
Pro změnu jedna ne-detektivka. Pokud jste viděli film, tak už víte že dívčí parta je parta čtyř holek z vyšších společenských vrstev a do jejich party se snaží dostat prostá Claire. Tento díl, knih dívčí party nemá stejný děj jako film, tudíž se máte na co těšit.

5. Zimní oběť: Mons Kallentoft
A končím jak jinak než detektivkou. Tahle se mi obzvlášť líbila. Jednotlivé pasáže příběhu jsou prokládány promluvami duše zemřelého a celý příběh je ještě více umocněn. Pro milovníky napínavých příběhů doporučuji!

To by z dnešního článku bylo vše a omlouvám se, že článek je až dnes. Knížky mi daly zabrat víc než čekala. Příští týden se, ale klasicky těšte na článek ve středu a v sobotu.

P. S: Předchozí díly oblíbenců najdete pod štítkem Favs. 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za každý komentář :) // Komentáře jsou moderované tzn. zobrazí se až po schválení.