31. ledna 2014

Jak si organizuji diář?


Je jako můj druhý mozek a nedám bez něj ani ránu! Takhle nějak by se dal jednou větou popsat můj diář. Přiznám se, že dříve jsem nebyla na žádné velké organizování se a svého času. Vše se změnilo, když jsem si před dvěma lety začala všechny činnosti zapisovat do diáře. Najednou jsem měla o všem přehled a život byl o něco snazší. 

Můj letošní diář (na fotce) jsem dostala na Vánoce a je od firmy Stil (seženete zde) a je opravdu skvělý. Nejdřív něco k jeho vzhledu, líbí se mi, že "název roku" je napsán jen decentně a "neřve" do okolí:"Já jsem diář na rok 2014!". Jednotlivé stránky jsou taky v jednoduchém designu a celý diář je uspořádán po jednotlivých týdnech, takže mám vždy přehled o celém týdnu dopředu.

Po úvodní straně s osobními údaji následují strany s Plánovačem dovolené, Plánovacím kalendářem, Mezinárodními telefonními předvolbami, Časovými pásmy, Převodníkem jednotek a konfekčních velikostí, Tísňovými voláními v EU, Mezinárodními svátky, Ročním výhledem a stránka na poznámky. Všechny názvy jednotlivých stran a názvy dnů jsou ve 4 jazycích – česky, slovensky, anglicky a německy. Jmenný kalendář je s českými a slovenskými jmény. Na konci diáře je potom místo na adresy a kontakty. Na zadní předsádce je natištěna mapa ČR.

Teď co se týče samotné organizace, nejvíc mi vyhovuje systém barev. To znamená všechno zvýrazněné růžovou je do školy, zelená označuje volný čas a žlutě jsou vyznačeny narozeniny a svátky mých blízkých. Různé jiné činnosti typu co bych měla udělat o víkendu (např. vysát, uklidit pokoj atd.) píšu na „lepíky“ které můžu jednoduše přemisťovat mezi jednotlivými týdny a mít tak přehled o tom, co ještě musím splnit.  Barvy jsou skvělé v tom, že ihned po otevření konkrétního týdne vím, kolik mě toho čeká do školy, zda mám nějakou volnočasovou aktivitu a jestli je něco co je potřeba udělat.

Tím samozřejmě neříkám, že okamžitě musíte, svůj systém měnit na systém barev jen vám ukazuji, co vyhovuje mně, a myslím si, že svůj ideální systém člověk nenajde ze dne na den, ale musí jej hledat. Já jej taky hledala a díky bohu jej celkem brzy našla.

Jak si organizujete svůj čas vy? Máte také svůj systém? 

1 komentář:

  1. Mrkněte na náš eshop s doplňky do diáře www.planner-addict.cz, najdete tam také tipy a triky k plánování ;-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář :) // Komentáře jsou moderované tzn. zobrazí se až po schválení.