4. srpna 2015

Cyklo výbava


Pokud mě sledujete na instagramu (pokud ne, tak to můžete napravit zde ;D), tak jste možná postřehli, že docela často je mým dopravním prostředkem kolo. Bohužel mám tu smůlu, že na všechny strany mám kopce tudíž mi nezbývá než si dávat docela do těla :D. Proto mi přišlo zajímavé podělit se s vámi o pár věci, které bych na kole nerada postrádala.


HELMA - ano, možná v ní vypadám jako největší retard, protože co si budeme nalhávat cyklistická helma není zrovna nejlichotivějším kusem, ale vím, že v případě nouze dokáže zachránit život a vzhledem k dopravním statistikám dnešní doby je záchrana života jen díky helmě dost pádný důvod na to ji nosit. I když bych už nemusela.

RUKAVICE - nesmějte se tomu potisku, mám je už hrozně dlouho, ale pořád jsem se nedokopala k tomu si pořídit nové, mám k nim holt už takový specifický vztah a možná je mi i trochu líto je po těch letech vyměnit. Rukavice jsou super věc hlavně na dlouhé cyklotours, kdy vás dokáží ochránit od nepříjemných otlaků z řidítek. Já osobně se bez nich neobejdu už ani při krátkých vyjížďkách.

LAHEV S VODOU - ta moje už má taky leccos za sebou, ale jediná mi padne do držáku na kole, který tam mám. Dříve jsem si brala různé sladké nápoje, dnes mi bohatě stačí kohoutková voda, která je opravdu tím nejlepším osvěžením.

TACHOMETR/ CYKLOCOMPUTER - říkejte tomu jak chcete, ale je to prostě skvělá věc. Máte přehled naprosto o všem o počtu ujetých km, vzdálenost výletu, počet spálených kalorií, průměrná rychlost, nejvyšší rychlost, celkový počet najetých km, aktuální rychlost a nevím co všechno. Můj tachometr mám z Lidlu za pár korun a musím říct, že slouží skvěle. Jediné co se mi stává, že většinou jej zapomenu vynulovat a nevím pak úplně přesně kolik jsem vlastně najela :D.

To bychom měli věci, které mám na sobě nebo na kole. Teď se přesunu k obsahu váčku, který při svých vyjížďkách tahám. VÁČEK je praktický v tom, že se do něj mnoho vejde a stejně tak, když je jeho obsah minimální, tak se poměrně dobře skladuje. Jedinou nevýhodou je, že ve vedrech která právě panují se vám pod ním docela potí záda, proto si chci časem pořídit košík na řidítka, který by mohl můj problém vyřešit.


REFLEXNÍ PRVKY - je to maličkost, ale stejně jako helma může zachránit život, proto mám na váčku standartně připnutého alespoň reflexního smajlíka, kterého ostatní uvidí už z dálky.

MOBIL - od začátku prázdnin mám po 4 letech (ano, pro lidi kteří mění mobil po necelém roce neuvěřitelné číslo) konečně nový telefon, ne že by mi můj Samsung Monte nevyhovoval, ale přece jen jsem chtěla být krapítek mobilnější co se týče IG a dalších aplikací, které můj starouš zkrátka nepodporoval. Jako nástupce jsem si vybrala Acer Liquid Z520 a musím říct, že jsem naprosto spokojená.

DOKLADY + PENĚŽENKA s pár drobnými - i když jedu na kole, vždy se snažím s sebou mít alespoň nějaké drobné, třeba na autobus, kdyby jsem měla defekt nebo nevím co, je to taková jistota, protože když nic, tak člověk má alespoň ty peníze. Doklady by člověk měl nosit, kdykoliv se vzdálí od domu, já většinou vtipkuji, i když přiznávám, že docela blbě, že kdyby mě něco srazilo, tak budou mít snazší moji identifikaci :D. (dobře, je to blbej humor, ale taky humor).


KLÍČE - několikrát už se mi stalo, že jsem vyjela z domu a při návratu jsem měla zamčeno, klíče jsou tedy taková pojistka, že i při pozdním návratu se dostanu domů.

KAPESNÍČKY- rýmu mám prakticky celoročně, takže alespoň jedno balení mám u sebe téměř pokaždé a když nemám, tak si vždycky nadávám, že jsem je nechala doma.

HOLČIČÍ KPZ (tzn. krabička poslední záchrany) - myslím, že už jsem vám o ní na blog psala, ale jsou to takové nezbytnosti jako krém na ruce, balzám na rty, sluchátka, gumička, zrcátko, náplasti, brufen a žvýkačky. Tuhle taštičku vždy jen přehodím a vím, že tam mám vše co bych mohla náhodou potřebovat.

TĚLOVÝ SPREJ - když už teda někam dorazím v žádném případě nechci nějak nelibě zavánět, proto se neobejdu bez tělového spreje, který tento problém řeší.

BRÝLE - ať už slunce svítí či nikoliv bez brýlí na kolo téměř nesedám, kromě toho, že oči chrání před sluníčkem poslouží stejně dobře jako odrazový štít proti všem muškám.


Kromě těchto věcí s sebou většinou tahám ještě alespoň mikinu na přioblečení, ale v těchto vedrech to trošku pozbývá význam. Jízda na kole je pro mě relax, zábava a taky to, že dělám něco pro sebe, rozhodně tedy nejsem nějaký renomovaný jezdec tour de France. A do nějakých větších kopců většinou funím jako lokomotiva, nicméně se nevzdávám a snad se mi i díky jízdě na kole podaří mít lepší kondici než jakou mám teď.

Doufám, že se vám článek líbil a podělte se se mnou dole v komentářích o nějaký váš oblíbený sport a co vám při něm nesmí rozhodně chybět.




Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za každý komentář :) // Komentáře jsou moderované tzn. zobrazí se až po schválení.